Weetjes

  • Statistiek

    Zwaarlijvigheid neemt toe. 1 op de 3 is te zwaar, en als dit doorloopt zoals de lijn toeneemt is dit binnen 15 jaar 1 op 2.

  • Verhongeringsdiëten

    Je kunt een verhongeringsdieet niet aan. Wel voor even maar op een gegeven moment gaat dit tegen je werken om dat je dat soort pijn niet aan kan.

  • Koolhydraatarme diëten

    Door koolhydraatarme diëten word je hele lichaam ziek. Dit is keer op keer aangetoond in belangrijke onderzoeken. Je verliest je eetlust.

  • Eenvoudige en complexe koolhydraten

    ‘Enkelvoudige’ koolhydraten zouden wel verlaagd moeten worden, zoals suiker, witte bloem etc. Dus daarom klinkt het aannemelijk om je koolhydraten te verlagen. Maar verlaag hierom niet al je complexe koolhydraten die vol vezels en vitamines zitten.

  • Bijwerkingen van gezonde voeding

    Als je het goed doet, zijn er geen gezondheidsproblemen. Dit zijn de bijwerkingen: je valt af, je ziet er beter uit, je hebt meer energie, je voorkomt de gebruikelijke degeneratieve aandoeningen. Je leeft langer, gezonder en beter.

  • Een leerproces

    Eten is voor ontzettend veel mensen lastig, het blijft altijd een leerproces. Het beste is om minder extreem te worden waarbij niet meer dan de helft van je energie wegkomt uit bewerkt eten, snacks en dierlijke vetten.

  • Medicijnen

    Medicijnen zijn voor sommige mensen noodzakelijk, voor sommigen zijn medicijnen de enige optie. Maar we vergeten dat er nog iets anders is wat onze gezondheid kan verbeteren en medicijnen kan weerhouden.

  • Supplementen

    Op korte termijn kan een (vitamine) supplement heel goed werken, maar je lichaam schrikt van een pil. Hier zit direct een grote hoeveelheid van die stoffen in. Op lange termijn helpt het veel beter om je voeding aan te passen.

  • Vitamine B12 en D

    Het belangrijkste vitamine voor mensen die plantaardige diëten volgen is vitamine B12 en vitamine D (in de winter). Hier moet goed op gelet worden in een voedingspatroon, dit kan doormiddel van voeding of een supplement. Deze vitamines gelden overigens ook voor mensen die niet veganistisch eten.

  • Plantaardig voedsel

    Als je een of andere ziekte hebt, zijn je kansen om te overleven veel groter wanneer je plantaardig voedsel eet. Dat zijn gewoon de feiten.

  • Erectiestoornis

    Door ‘bewerkte’ zuivel, vlees, vis en eieren te eten verstop je door de jaren heen meer je bloedsomloop wat zich op lange termijn resulteert in bijvoorbeeld een erectiestoornis. Kies dus voor veganistisch op biologische dierlijke producten.

Aanbevolen documentaires